Jabłko

Rozpoczniemy od jabłek, bowiem Polska jest ich głównym producentem w Europie. Jabłka przeciwdziałają miażdżycy poprzez uszczelnianie i uelastycznianie naczyń krwionośnych, ułatwiają usuwanie cholesterolu z organizmu, czy też wspomagają leczenie anemii. Wapń i krzem znajdujące się w skórce jabłka pozytywnie wpływają na stan włosów wzmacniając je.

Jabłka stanowią źródło wielu witamin. Są to głównie: witamina C, B1, B2, B3, B5, B6kwas foliowy, B12E (tokoferol), D, K oraz witamina A (β-karoten, likopen, retinol). Jabłka są także źródłem dużej ilość błonnika pokarmowego, głównie pektyn oraz pochodzącej z grupy flawonoli kwercetyny.

jabł

Spożywane na surowo mają niską wartość indeksu glikemicznego (IG – 38, fruktoza i inne cukry uwalniane są powoli do krwi). zatem są zalecane do spożywania przez osoby chorujące na cukrzycę czy też pragnące zrzucić zbędne kilogramy. W związku z tym po intensywnych aktywnościach ruchowych warto sięgnąć po świeże, dobrze umyte jabłko. Dzięki temu, że są na wyciągnięcie ręki (w grę nie wchodzi długo trwający transport) możemy być w większym stopniu spokojni o ich wartości odżywcze, aniżeli w odniesieniu do importowanych owoców z innych regionów świata.

Reklamy

3 myśli w temacie “Jabłko”

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s