Gruszka

Kolejny owoc, do którego konsumowania pragniemy Was zachęcić to znana od wieków gruszka. Z całą pewnością uprawiano ją 3000 lat temu w zachodniej Azji. W swej „Odysei” Homer nazwał gruszkę „darem bogów”, a na dworze Ludwika XIV serwowano ją jako egzotyczne danie. Gruszka średniej wielkości liczy zaledwie 60 kcal. Jest bogatym źródłem potasu, fosforu, wapnia, magnezu, sodu, miedzi, żelaza, boru oraz jodu. Im dojrzalsza tym zawiera więcej pektyn i kwasów owocowych – jabłkowego i cytrynowego. Występuje w niej także błonnik oraz witaminy takie jak: A, B1, B2, B6, C i PP.

Nie wiem czy wiecie, ale spożywanie gruszek wpływa korzystnie na:

  • Stan serca
  • Układ nerwowy (Bor)
  • Tarczyca (Jod)
  • Zwalczanie zakażeń (Antyoksydanty – Witamina C)
  • Przemiana materii (błonnik)
  • Odbudowa tkanek
  •  Naczynia włosowate (Fosfor, Potas, Wapń)
  • Ochrona wzroku (Witamina A)
  • Utrzymanie odpowiedniego poziomu cukru we krwi

 

grucha

Jak widzimy, pozytywne oddziaływanie gruszki stanowi pełen wachlarz rzeczy całkowicie pożądanych dla naszego organizmu i wbrew panującej opinii – nie są one ciężkostrawne. Mogą je spożywać w startej postaci niemowlęta czy osoby z wrażliwym żołądkiem. Okłady z naparów ze świeżych gruszek przyspieszają gojenie się ran i owrzodzeń.

 

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s