Działamy, Ćwiczymy | Pompka

Jak prawidłowo wykonać POMPKĘ?

Znamy kilka rodzajów pompek, jednak myślę, że warto zacząć od podstaw czyli pompki klasycznej.

Aby prawidłowo wykonać klasyczną pompkę należy pamiętać o następujących rzeczach:

  • Napinamy mięśnie pleców, brzucha, nóg jak i pośladków pamiętając o utrzymywaniu całego ciała w pozycji prostej, głowa przedłużeniem kręgosłupa, wzrok skierowany w podłogę.
  • Kolana wyprostowane, stopy złączone.
  • Dłonie opieramy na podłodze na szerokości barków, łokcie pracują wąsko, blisko ciała.
  • Opuszczamy ciało na tyle nisko aby klatka piersiowa niemal dotknęła podłogi.
  • Warto ćwiczenie wykonywać stosunkowo powoli pamiętając o oddechu, wciągamy powietrze uginając łokcie i wypuszczamy prostując.
  • Ilość pompek uzależniamy od stopnia zaawansowania. Warto zacząć od 3 do 5 serii. Jeżeli jesteśmy w stanie wykonać 15 powtórzeń to wykonujemy 3 do 5 serii po 15 powtórzeń z przerwami od 1 do 2 min. Jeżeli nie jesteś w stanie wykonać 15 powtórzeń, wykonuj mniejszą ilość, lecz poprawnie.

POMPKA klasyczna prosta

Pompka klasyczna prosta pozycja z boku (2)

Pompka klasyczna prosta pozycja z boku

Pompka z góry stopy złączone

Pompka z góry stopy złączone (2)

Prawidłowa pompka przodem dłonie na szerokość barków

Prawidłowa pompka przodem ciało nisko

Miłego ćwiczenia 🙂

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s