Działamy, Ćwiczymy | Damska Pompka

Jak prawidłowo wykonać DAMSKĄ POMPKĘ?

Kobietom często klasyczna pompka sprawia wiele trudności, dlatego tym razem pokażemy jak wykonać tzw. damską pompkę. Jest ona prostszą wersją pompek jednak również pracuje przy jej wykonywaniu wiele mięśni.

Przy wykonywaniu pompek damskich ważna jest prawidłowa technika. Należy skupić się na następujących rzeczach:

  • Dłonie układamy nieco szerzej niż barki tak, aby płasko przylegały do ziemi.
  • Nogi uginamy w kolanach,  stopy lekko unosimy do góry, można skrzyżować.
  • Napinamy całe ciało, utrzymujemy pozycje prostą, spinamy łopatki, głowa przedłużeniem kręgosłupa.
  • Uginamy ręce w łokciach, opuszczamy ciało utrzymując je napięte jednak nie dotykamy podłoża.
  • Unosimy ciało prostując ręce, powtarzamy tę czynność kilkukrotnie. Wykonuj tyle powtórzeń ile dasz radę, pamiętając że lepiej wykonać mniej powtórzeń w serii lecz poprawnie.
  • Pamiętamy o prawidłowym oddechu, nie wstrzymujemy powietrza podczas wykonywania ćwiczenia.

Dzięki prawidłowemu wykonywaniu pompek ujędrniamy piersi oraz pośladki, wzmacniamy mięśnie pleców, brzucha i ramion.

Pompka damska pozycja z boku (2)

Pompka damska pozycja z boku

Pompka damska

Prawidłowa pompka damska przodem (2)

Prawidłowa pompka damska przodem

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s