Działamy, Ćwiczymy | Wypad w przód

Jak prawidłowo wykonać wypad w przód?

Przy wykonywaniu wypadu w przód czyli tzw. wykroków ćwiczymy wiele partii mięśni. Głównymi efektami to smukłe nogi i jędrna pupa. Jednak aby sobie nie zaszkodzić musimy pamiętać o technice.

  • Przyjmujemy prawidłową postawę – proste plecy, ściągamy łopatki, napinamy mięśnie brzucha.
  • Robimy krok w przód i opuszczamy biodra w dół.
  • W nodze wykrocznej (przedniej) kolano nie powinno przekraczać linii palców, najlepiej aby znajdowało się nad stawem skokowym. Staramy się utrzymywać kąt prosty między udem a łydką. Nie dotykamy kolanem podłoża.
  • Krok powinien być na tyle duży, aby noga zakroczna (tylna) była ugięta w kolanie.
  • Cięgle utrzymujemy prostą postawę, nie pochylamy się podczas wykonywania ćwiczenia.
  • Ćwiczenie należy wykonywać na przemian, raz jedna raz druga noga w przód, po 12-15 powtórzeń na nogę.
  • Aby otrzymać lepsze efekty w ćwiczeniu można wykonywać je z obciążeniem. Można wykorzystać hantle, kettlebell czy nawet sztangę.

Udanych treningów 🙂

Pozycja początkowa

Pozycja początkowa

Pozycja początkowa z kettlebell

Pozycja początkowa z kettlebell

Wykrok z kettlebell

Wykrok z kettlebell

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s